Japán kert - hangulat

2011.02.09. 00:00

A japánkert az egy külön műfaj, és azoknak ajánlott, aki nem sajnálják az időt, hogy belemerüljenek a nem kevés irodalmába, és elsajátítsák ezt a művészetet. Miután átlapoztam pár könyvet a témában, beláttam, hogy ehhez kevés lennék, így nem lesz japán kertünk, de attól még lehet ötletet meríteni belőle. Amit mindenképpen akartunk, az egy kis fehérköves rész, lámpással és örökzölddel, bambusz, azáleák, japán juhar. És ez mind meg is lett…

Először is a köves rész.  Tapasztalat: egy akkora zacskó kő, amit már nem is tudsz felemelni, csak húzod a földön, na szóval az kiöntve a földre épphogy eltakarna egy vakondtúrást, ha éppen ott lenne egy. Nincs az a mennyiség ami egy szempillantás alatt el ne nyelődne valahogy. Nekem gyanús, hogy ezek valahogy összemennek mihelyst felbontja az ember a zsákot és levegővel érintkeznek. Szóval egy jó tanács, rögtön hozassunk egy kocsival követ, és ne játszadozzunk baumaxos zsákos kövekkel - ahogy mi tettük – első kompromisszum: elég lesz ekkora terület is...

Második jó tanács, a kövek nem egyformák, ha úgy is néz ki, hogy az, az akkor sem az. Méret, alak, szín, olyan nincs, hogyha elsőre nem vettél elég mennyiséget, utána be tudj szerezni ugyanolyat… - második kompromisszum, a változatosság gyönyörködtet, nem baj ha picit más…

Harmadik jó tanács – jól gondold át hogy egy területet végig akarsz-e füvesíteni, mert a füvesítéssel járó meló semmi, a füves terület kinyírásához képest – harmadik kompromisszum: lsd. első, elég lesz ekkora terület is...

Na és akkor a jöhet a munka. Először is ki kell vágni a kívánt alakzatot geotextilből. Ezt rátettük a füves területre és körbevágtuk ásóval a részt amit utána fel kellett ásni, a füves részt kiszedni. Utána leraktuk a geotextilt két rétegben és jöhetett rá a kő. Korábban már arra a részre ültettem egy öreg pinus mugo-t (törpefenyőt), amit egy kertészeti árudában a megmentendő növények között találtam. Ezen kívül még odaültettem egy japán juhart és a terület mellé egy azáleát. A végén jött a lényeg, a kőlámpás.

Ez tényleg csak egy pici terület lett és tényleg csak arra jó, hogy van egy kis japán kert hangulat-részecske a kertben. Azóta annyi bővítés már történt, hogy még a tél előtt ültettem három másik azáleát is, így már 4 különböző színben pompázó kis gömböc lesz a japán-résznél.

Jöhettek a bambuszok….

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedo.blog.hu/api/trackback/id/tr222648593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hobbikertesz · http://hobbikertesz.wordpress.com 2011.02.11. 16:50:24

Le vagyok nyűgözve.
Én is szeretnék ilyet! :)
Gratulálok hozzá!
süti beállítások módosítása